Marknadsföring & Analys

Är bland det viktigaste arbetet för att förvalta den trafik man får och kan få i framtiden. Dörutöver ta kontrollen över marknadsinvesteringar och ställa dem mot försäljning.

Tyvärr är det en parameter som kommer in i det glömska. Vi läser på sin höjd om antalet besökare, någon gång i månaden. Men forskar sällan vidare i vad trafiken gör och vad man skulle kunna förbättras för att öka försäljning mot antalet besöakare.

Vi berättar mer än gärna om vad vi kan hjälpa Er med för att sänka kostnader, effektivisera konvertering och mycket mer.

Analys är ingen konst, men måste genomföras.

De flesta som äger en hemsida, läser i vissa fall hur många besökare man får till hemsidan. Det är alltid en början, men färre tittar över marginaler från sina marknadsföringsinvesteringar. Vad skulle det innebära för dig, om du såg exakt hur mycket varor och tjänster du sålde, från annonsering på någon sökmotor eller sajt. Och kan ställa Kostnad mot försäljning?

Trafik från mobiler och surfplattor

Vet du hur många av besökarna från mobiler och surfplattor som genomför ett köp?

Det blir faktiskt fler och fler vilket en nyligen utförd undersökning ger svar på. Mer eller mindre 30% av köp eller bokningar sker just från mobiler. Vissa av våra kunder får hälften av alla trafik från mobiltelefoner. Siffran ökar i takt med att företag skaffar sig mobilvänliga hemsidor. Hänger du inte med i utvecklingen, förlorar du affärer till konkurrenter som är ajour med tekniken.

DET VI GÖR ÄR INGEN HEMLIGHET.

Vanligaste analysprogrammet är Google Analytics. Kostnadsfritt och ett av de skarpaste verktygen för att mäta trafik och kartlägga beteénde. Annonserar du på Google med Adwords kan du koppla Google Adwords med Google Analytics och därigenom se marginaler mot faktisk försäljning. Utöver det finns allt från HubSpot, Google Search Console och en mängd fler verktyg.

Google Analytics

Övergripande kontroll över trafik till hemsidor och appar. Kopplingar till bland annat Google Adwords och möjlighet att spåra alla typer av olika källors resultat om förmedling av bokningar och försäljning.

Google Search Console

Utvidgad analys av trafik från Google:s organiska lista. Översikt av placeringar, antal visningar, klick etc. Därutöve vesäntlig information om hemsidans funktionalitet för sökmotorn.

AWR Cloud

Kompletterande analysverktyg angående sökmarkandsföring och dess utfall.

Twitter Analytics

Verktyg för att bevaka twitterkontots utfall och räckvidd.

Facebook Insights

Verktyg för att beaka aktivitet på facebook. Ett komplement till Google Analytics vilket berättar om inkommande trafik och utfallet av densamme.

HubSpot

I samband med att människor använder och tar till sig mindre reklam från traditionell media. Hjälper HubSpot som plattform att förenkla processen att skapa innehåll, som attraheras och skapar besökare vilka konverteras till kunder. Allt i en och samma plattform.

Smid medans gärnet är varmt.

Det är aldrig försent att börja. Har du trafik till din hemsida och om du gör marknadsföringsinsatser, är det verkligen aldrig för sent att börja.

Ett möte

Analys av nuläget

Implementering av åtgärd

BOKA ETT MÖTE SÅ BERÄTTAR VI MER